Skip to main content

Kundservice

Information och driftstatus

Vanliga frågor och svar

Hur och när kan jag få bredband?

Du kan beställa internetabonnemang när du vill, dygnet runt. Du använder vår sökfunktion där du skriver in din adress för att se vad som finns tillgängligt där just du bor. Du kan även se vad det kostar.

Sök på din adress här

Vilken hastighet ska jag välja?

Hastigheten bestäms av antalet personer som ska surfa, vad du vill göra och vilka krav som finns. Välj mellan våra olika paket och hitta det som passar dig bäst.

Läs mer om våra tjänster och abonnemang

Ingår router?

Router ingår inte i våra abonnemang. Vi erbjuder en kraftfull router med turboladdad 802.11AC använder Amplifi med flera självkonfigurerande radioantenner och avancerad antennteknologi för att ge ditt hem full Wifi-täckning, överallt.

Se vårt erbjudande på Digitala Nyköping

Kan jag få bredband till min adress?

Använd vår sökfunktion och skriv in din adress för att se vad som finns tillgängligt där just du bor.

Sök på din adress här

Vad kostar det?

Priset bestäms av vilken adress du vill ha internet till, samt vilken hastighet du vill ha.

Välj mellan våra olika paket och hitta det som passar dig bäst.

Läs mer om våra tjänster och abonnemang

Ingår service och/eller support?

Vår kundsupport är öppen månd-fred 08:00-17:00.

Ett grundläggande servicepaket ingår när man tecknar något av våra företagsanonnemang. Du som tecknar privatabonnemang hos oss kan beställa ett tillvalspaket för service utöver vår vanliga support.

Läs mer om våra servicepaket

Hur felsöker jag?

Kontrollera följande checklista vid avbrott.

  1. Du startar om din router, och kontrollerar att den har ström, samt att WAN-lampan lyser.
  2. Du kontrollerar att du har WAN-länk på din fiberkonverterare (om du har en sådan) Om du inte har någon WAN-lampa kan du kontrollera om du har en lampa nr 9 som då skall blinka, Grönt eller Orange.
  3. Kontrollera att en LAN-lampa lyser på din fiberkonverterare. (det är den som är kopplad mot din router)
  4. Om du har möjlighet att använda en dator med kabel, så anslut den direkt i fiberkonverteraren i port 1 eller 2
  5. Ring 010-777 50 50 eller maila till info”a”sveainternet.se för att felanmäla.

 

Kontrollera följande checklista vid för låg hastighet.

Först av allt så är inte hastighetsmätning över Wifi något som är tillförlitligt.

För att få ett rättvisande reslutat måste en kabel användas, antingen genom att ansluta en dator med kabel direkt i fiberkonverteraren, eller så har många routrar en ”speedtest” inbyggd om man loggar in på den.

  1. Om du mäter över wifi måste du vara ganska nära din router.
  2. Du startar om din router.
  3. Du kontrollerar om du får samma resultat med olika enheter, dator, telefon, surfplatta eller dylig utrustning.
    Testsidor kan vara speedtest.net eller bredbandskollen.se
  4. Om du har möjlighet att använda en dator med kabel, så anslut den direkt i fiberkonverteraren i port 1 eller 2
  5. Ring 010-777 50 50 eller maila till info”a”sveainternet.se för att felanmäla.

Hastighetstjuvar i Windows

Med en kabel-ansluten dator saknas det en del? Då kan man stänga av virusprogram temporärt bara för att testa, och har man Windows brandvägg igång så behövs inte den bakom en router, så den kan stängas av. Gör detta och testa igen.

Sök på din adress och se vilket bredband du kan få!

Information och driftstatus

Driftstatus

Inga kända driftstörningar.

Felsökning

Information

Ingen ytterligare information har kommit.

Servicepaket

Servicepaket
Standard

  • Ingår i alla abonnemang
  • Påbörjas inom 6 timmar
  • Måndag – Fredag
  • 08:00 – 17:00

Servicepaket
Tillval 1

  • 45o kr
  • Påbörjas inom 4 timmar
  • Måndag – Fredag
  • 08:00 – 22:00

Servicepaket
Tillval 2

  • 900 kr
  • Påbörjas inom 2 timmar
  • Alla dagar
  • Dygnet runt

Koppla upp dig på nätet hos oss!

Bergsäket, snabbt och stabilt

Internet till hemmakontoret och bostaden