Kundservice
Information och driftstatus
Vanliga frågor och svar
Hur och när kan jag få bredband?
Du kan beställa internetabonnemang när du vill, dygnet runt. Du använder vår sökfunktion där du skriver in din adress för att se vad som finns tillgängligt där just du bor. Du kan även se vad det kostar.
Vilken hastighet ska jag välja?
Hastigheten bestäms av antalet personer som ska surfa, vad du vill göra och vilka krav som finns. Välj mellan våra olika paket och hitta det som passar dig bäst.
Ingår router?
Router ingår inte i våra abonnemang. Vi erbjuder en kraftfull router med turboladdad 802.11AC använder Amplifi med flera självkonfigurerande radioantenner och avancerad antennteknologi för att ge ditt hem full Wifi-täckning, överallt.
Kan jag få bredband till min adress?
Använd vår sökfunktion och skriv in din adress för att se vad som finns tillgängligt där just du bor.
Vad kostar det?
Priset bestäms av vilken hastighet du vill ha. Välj mellan våra olika paket och hitta det som passar dig bäst.
Ingår service och/eller support?
Vår kundsupport är öppen månd-fred 08:00-17:00.
Ett grundläggande servicepaket ingår när man tecknar något av våra företagsanonnemang. Du som tecknar privatabonnemang hos oss kan beställa ett tillvalspaket för service utöver vår vanliga support.

Sök på din adress och se vilket bredband du kan få!
Information och driftstatus
Driftstatus
Driftstörning 2023-06-01 (Åtgärdat sedan 08:36)
Starta om din router om du fortfarande upplever problem
Information
Open Universe byter kommunikationsoperatör
2022-12-01
Under vintern och våren kommer Open Universe migreras in till Nya Open Universe, och då kan det uppstå vissa driftstörningar.
Bredbandsavbrott i Utsikts nät 2023-02-13
planeras starta kl 00:00 och vara klart 2023-02-13 kl 06:00
